Pro Cariere
Pro Cariere
centru de dezvoltare personala
  • Acasă
  • Despre noi
    • Povestea noastră
    • Echipa Pro Cariere
    • Parteneri
    • Colaboratori
    • Joburi
    • Proiecte
    • Achizitii
  • Programe
    • Preșcolari
    • Clase primare
    • Gimnaziu
    • Liceeni
    • Studenți
    • Părinți
  • Pentru dascăli
  • Evenimente
    • Conferința de Educație și Parenting, Oradea 2018
    • WORKSHOP INTERACTIV cu Otilia Mantelers – JOCUL
    • Conferința de Educație și Parenting, Oradea 2016-2017
    • Conferința Dezvoltarea abilităților înnăscute la copii
    • Împreună educăm pentru viață
      • Despre proiect
      • Activități proiect
      • Speakeri
      • Agendă
      • Înscriere
      • Studiu
    • Dezvoltarea sociala si emotionala la copii din clasele primare
    • Conferința de Educație și Parenting, Oradea 2014
  • Servicii psihologice
  • Materiale educaționale
    • Comunitatea de resurse
  • Blog
    • Conferința de Educație și Parenting, Oradea 2018
    • WORKSHOP INTERACTIV cu Otilia Mantelers – JOCUL
    • Otilia Mantelers – pentru prima dată în Oradea!
  • Contact
MENU CLOSE back  

Bullying, ce este, cum ne afectează

Unii îi spun victimizare, în alte situaţii este tradus ca intimidare; unii specialişti (de ex., prof. Farrington), spun că cele două concepte sunt diferite, alţii le echivalează sensul.

Termenul de bullying indică un fenomen de violenţă şi agresivitate ce nu face referire doar la agresor, ci şi la victimă, indicând pasivitatea ei şi incapacitatea de a răspunde agresiunilor. Trebuie privit ca o formă de comportament agresiv şi violent, o formă incipientă.

Toţi specialiştii însă sunt de acord că acesta este un fenomen care, la nivel internaţional, reprezintă una din cele mai serioase şi mai periculoase probleme în rândul tinerilor.

Fenomenul numit bullying este o problemă multidimensională ce afectează multe aspecte ale vieţii sociale ale tinerilor, în şcoală şi în afara şcolii. Cât de des întâlnim acest fenomen? În aceste acte sunt implicaţi cel puţin 15% din elevi. 9% din elevi sunt victime ale fenomenului iar 7% îi agresează în mod repetat pe ceilalţi. Totodată, băieţii sunt agresori în măsură mai mare, comparativ cu fetele.

Comportamentele cuprinse în fenomenul numit bullying se referă la poreclire, abuz verbal sau scris, excluderea din activităţi şi din situaţii sociale, abuz fizic sau coerciţie.

Cei ce agresează recurg la aceste acte pentru a fi percepuţi ca fiind populari, cool, să atragă atenţia. Sau poate că ei au fost la rândul lor supuşi actelor de intimidare. Studiile arată că invidia şi resentimentul pot fi motive pentru care unii recurg la a-i agresa pe alţii. În ceea ce priveşte stima de sine, rezultatele sunt extreme: fie e vorba de persoane narcisiste şi arogante, fie de persoane cu o stimă de sine scăzută, timide şi anxioase, şi care simt că ameninţându-i pe alţii îi face să se simtă mai puternici. Alţi factori de risc pentru cei ce ajung să comită astfel de fapte sunt stările depresive, tulburări de personalitate, furia, dependenţa de comportamentele agresive, interpretarea comportamentelor celorlalţi ca fiind ostile, grija de a-şi păstra o anumită imagine de sine etc.

Dacă actele agresive nu sunt supuse schimbării la vârsta copilăriei, există pericolul să devină o obişnuinţă. Totuşi, există dovezi ştiiţifice care arată că cei ce au fost agresivi în acest sens cu alţii în timpul copilăriei sunt în situaţia de risc de a experimenta la vârste adulte comportamente criminale şi violenţă domestică.

Cel mai teribil efect al bullying-ului este suicidul. În Marea Britanie, în fiecare an între 15 şi 25 de copii recurg la acest gest ca urmare a faptului că au suferit în urma bullying-ului. Printre alte efecte amintim: izolarea, depresia, anxietatea.

Fiind o problemă complexă, cu repercusiuni în dezvoltarea ulterioară atât a agresorului cât şi a victimei, necesită atenţie şi intervenţie adecvată!

martie 4, 2012Preadolescenți
FacebookshareTwittertweetGoogle+sharePinterestpin it
Materiale educaționale
  • Comunitatea de resurse



Știri și noutăți
  • Conferința de Educație și Parenting, Oradea 2018
    februarie 22, 2018
  • WORKSHOP INTERACTIV cu Otilia Mantelers – JOCUL
    februarie 12, 2018
LinkedinTwitterFacebook