Pro Cariere în săptămâna „Școala Altfel”
Cu ocazia săptămânii „Şcoala altfel”, Pro Cariere a avut ocazia să discute „altfel” cu preşcolarii, şcolarii şi liceenii. În acest sens, am vizitat câteva şcoli din oraş, unde le-am prezentat elevilor programele pe care le realizăm şi ce pot învăţa în cadrul acestor programe. De asemenea, am avut parte şi de oaspeţi, copiii au venit să viziteze Căsuţa Copiilor Pro Cariere, unde au avut parte de multe jocuri şi voie bună.
Am realizat activităţi pe tema prieteniei cu copii de la Grădiniţa nr. 20. Aceştia au petrecut alături de noi două ore de distracţie. Ei au vizitat Căsuţa Copiilor Pro Cariere, unde au pătruns în lumea lui Upi, Efi şi Doni, eroii programelor noastre pentru preşcolari şi şcolari mici. Doamnele educatoare Andrada Şulea şi Mariana Micorici le-au povestit copiilor despre activităţile pe care le desfăşurăm. Astfel, încărcaţi cu voie bună şi multă curiozitate, copiii au dat viaţă jocurilor ce le-am făcut împreună. Tema activităţii a fost “prietenia”, iar ei au ascultat o poveste terapeutică pe această temă, s-au jucat şi în acelaşi timp au învăţat despre emoţii împreună cu Upi, ţestoasa stelară. După momentul de relaxare şi discuţii, au descoperit mai multe despre cum ne putem face noi prieteni, chiar dacă suntem diferiţi, iar în final fiecare copil şi-a confecţionat fluturaşul prieteniei.
Elevii clasei a IV-a A de la Liceul Teologic “Emanuel“ alături de învăţătoarea lor, Mihaela Bodea, au fost cei care au deschis seria activităţilor altfel la Căsuţa copiilor. Timp de patru ore au participat la activităţi de dezvoltare socială şi emoţională şi s-au bucurat de jocuri, distracţie şi concursuri distractive.
Tot în aceeaşi săptămână Căsuţa Copiilor Pro Cariere a primit şi alţi musafiri: elevii din clasa a VI-a şi a VII-a de la Colegiul Naţional „Iosif Vulcan”. Aceştia au fost împărţiţi pe echipe, iar fiecare echipă a avut de parcurs un traseu diferit, fiind îndrumaţi de ajutoarele Minervei, figura reprezentativă a programului de autocunoaştere pentru preadolescenţi din cadrul programului “Tărâmul Minervei”. Copiii s-au distrat citind indicii sub formă de versuri şi realizând pe rând sarcinile cerute de acestea. Ei au învăţat cum să lucreze în echipă şi cât de importantă este colaborarea cu ceilalţi colegi. Aventurile nu s-au terminat pentru acei copii care s-au înscris la programul de autocunoaştere „Tărâmul Minervei”. Pe lângă copiii implicaţi pe traseul de căutare a comorii am avut parte de câţiva voluntari, eleve din clasa a XI-a A, tot de la Colegiului Naţional “Iosif Vulcan”, care au făcut o scurtă incursiune în organizarea unei activităţi adresată preadolescenţilor, cu rol de autocunoaştere şi interrelaţionare.
Am vorbit “altfel” şi cu liceenii, carora li s-au oferit cursuri demo ale programelor noastre „ProLeadership” şi „ProCariera mea”. Elevi de la Colegiul Naţional “Emanuil Gojdu”, Liceul Teologic “Emanuel” şi Colegiul Naţional “Iosif Vulcan” au participat la un curs interactiv cu titlul „Nu inteleg de ce nu înţelegi”, având ca temă comunicarea. În consecinţă, elevi din mai multe clase au reuşit astfel să înţeleagă principalele dificultăţi ce apar în comunicarea cu ceilalţi şi să-şi identifice problemele pe care ei le întâmpină pe această latură. Aceştia au aflat mai multe despre stilurile de comunicare şi care sunt beneficiile comunicării asertive. La final, adolescenţii au fost încântaţi de felul în care s-a desfăşurat activitatea, reuşind să înveţe multe lucruri prin jocurile şi discuţiile întreprinse.
Atât reacţiile elevilor, cât şi reacţiile cadrelor didactice ne-au confirmat că munca nostră a fost de bun augur. Sperăm ca pe viitor să participăm la cât mai multe evenimente de acest fel.