Curs de formare în metoda lui Reuven Feuerstein la Oradea
Pro Cariere împreună cu Institutul Feuerstein Israel și Asociația Feuerstein Deschide-ți Mintea, organizează la Oradea curs de formare/certificare în Programul de Îmbogățire Instrumentală Feuerstein Basic nivelul I (FIE Basic I) aplicabil copiilor cu vârste cuprinse între 4 și 10 ani.
Cursul oferă acreditare internațională în una din cele mai eficiente metode de intervenție cognitivă pentru dezvoltarea potenţialului de invățare al copiilor.
Participanţii la curs vor învăţa sub îndrumarea celor mai buni specialisti, acreditaţi la nivel mondial în Metoda Feuerstein. La finalulul Seminarului Feuerstein, fiecare participant va dobândi cunoştinţe concrete despre această metodă si abilitatea de a folosi instrumentele cu încredere pentru a-şi ajuta şi elevii/cursanții.
Nota! Acest curs poate fi organizat în Oradea pentru un grup de minim 20 participanți, în acest sens vă rugăm să vă manifestați interesul de a participa cât mai repede, până în data de 14 aprilie.
Descriere Program Îmbogățire Instrumentală Basic
Programul de Îmbogățire Instrumentală Feuerstein – Basic (FIE-Basic) a fost conceput de profesorul Reuven Feuerstein ca o extensie a programului Îmbogățire Instrumentală Standard și este alcătuit dintr-un set de 10 instrumente ( nivelul I-6 instrumente, nivelul II- 4 instrumente).
FIE-Basic reflectă efortul a peste 50 de ani de cercetări teoretice și practice și se alătură repertoriului de instrumente active pentru medierea dezvoltării cognitive.
Setul de instrumente servește ca pregătire pentru studiile academice, având ca scop reducerea dificultăților de invățare sau poate fi o modalitate importantă de a depăși întârzierile de dezvoltare care interferează cu progresul academic și social.
Domenii de aplicabilitate:
– îmbogăţirea potenţialului cognitiv la copiii cu inteligenţă superioară ;
– dezvoltarea autonomiei, a independenţei şi a integrării socio-emoţionale a copiilor;
– ca program de remediere pentru copii cu ADHD, probleme de comportament, de relaţionare şi socializare, deficienţă de comunicare, agresivitate, deficienţă mintală, autism, sindrom DOWN;
– îmbunătăţirea învăţării pentru persoane defavorizate socio-cultural şi emigranţi;
– reabilitare cognitivă pentru persoanele cu afecţiuni cerebrale şi psihiatrice;
FIE-Basic nu doar facilitează sau accelerează potențialul individual, dar se asigură că dezvoltarea ulterioară va avea loc.
Instrumentele parcurse în cadrul cursului de Îmbogățire Instrumentală Feuerstein Basic I sunt:
- Organizarea punctelor,
- Orientare spatială,
- Identificarea emoțiilor,
- De la empatie la acțiune,
- De la element la grup,
- Descoperirea absurdului(A si B).
Instrumentele pun accent atât pe dezvoltarea structurilor cognitive cât și pe dezvoltarea celor socio-emoționale.
Fiecare instrument are rolul său bine definit în formarea proceselor cognitive ale copilului, oferindu-i acestuia posibilitatea:
– dezvoltării raționametelor logice, capacității de analiză, sinteză, argumentare;
– dezvoltării limbajului sub toate aspectele sale: verbal, non verbal, paraverbal;
– experimentării principalelolor emoții și dezvoltarea capacității de recunoaștere și identificare a acestora;
– dezvoltării capacității de a înțelege efectul pe care o acțiune o are asupra unei alte persoane;
– diferențierii situațiilor reale de cele ireale, a celor firesti de cele absurde etc.
Este singura metodă de instrumentare a învățării, copiii primesc instrumente și invață cum să învețe, mai exact care sunt etapele necesare de percurs atunci când avem de realizat o sarcină – de orice natura ar fi ea!
Trainer:
- Maricica Haimovici – senior trainer Institutul Feuerstein din Israel
Conținutul cursului:
– Introducere în Teoria învăţării mediate şi a modificabilității cognitiv- structurale;
– Programul de Îmbogăţire Instrumentală Feuerstein – prezentarea scopurilor şi a sub-scopurilor;
– Analiza funcţiilor cognitive (deficiente).
– Criteriile şi principiile de mediere, rolul şi utilitatea acestora.
– Însuşirea modalităţii de aplicare a instrumentelor: Organizarea punctelor, Orientare spațială, Identificarea emoțiilor, De la empatie la acțiune, De la element la grup, Descoperirea absurdului (A și B).
– Fazele lecției şi elementele planului de lucru.
– Studii de caz.
Materialele de curs:
Participanţii la curs vor primi:
- un set de șase instrumente (FIE Basic I) şi ghidurile de utilizare a acestora în limba română.
- Certificat de Mediator în Îmbogaţire Instrumentală FIE Basic I, eliberat de Institutul Feuerstein Israel cu recunoaştere internațională.
În urma acestui curs absolvenţii au dreptul de a utiliza aceste instrumente în oricare din domeniile sus menţionate.
Pot participa:
– studenţi, cadre didactice, psihologi, clinicieni, asistenţi sociali şi alți profesioniști interesaţi în intervenţie cognitivă.
Nota! Acest curs poate fi organizat în Oradea pentru un grup de minim 20 participanți, în acest sens vă rugăm să vă manifestați interesul de a participa cât mai repede, până în data de 14 aprilie.
Taxa de participare:
2025 lei (înscriere până în 10 aprilie)
Când și unde are loc:
Oradea , 11 – 15 mai 2016, Sediul Pro Cariere, str. Olteniei
Detalii și înscrieri:
Persoana de contact: Ioana Samoilă, tel. 0742207998, e-mail: ioana.samoila@procariere.ro
Înscrierea:
- Completarea formularului de înscriere
- Completarea documentelor administrative și contabile (contract, factura)
- Achitarea unui avans în valoare de 1000 lei până în data de 15 aprilie
- Achitarea integrala a cursului până la data de 4 mai
Plata se poate face prin transfer bancar/depunere în numerar în contul Asociației Pro Cariere, cont IBAN RO57 RZBR 0000 0600 1470 6798 deschis la Raiffeisen Bank, Agenția Bihor.
- La detaliile plății se notează: Nume, Prenume, oraș, taxă Feuerstein Basic 1
- Exemplu:Pop Ana, Oradea, taxa Feuerstein Basic 1
În cazul în care există comisioane la depunere/transfer acestea vor fi suportate de către cel care face depunerea/transferul bancar.
Descriere trainer:
Maricica Haimovici este trainer intrenațional și activează în cadrul Institutului Feuerstein Israel de mai bine de 40 de ani.
Ca formare, profesor de matematică, și-a dedicat cea mai mare parte a vieții ei profesionale studierii si dezvoltării programului de Îmbogățire Instrumentală alături de profesorul Reuven Feuerstein.
A participat la foarte multe programe de intervenție coordonând echipe din întreaga lume și participând la impementarea acestora în tări ca și Africa, Etiopia, Franța, România etc. A susținut cele 70 de centre din întreaga lume contribuind atât la formarea mediatorilor cât si la implementarea programelor în aceste state.
Este un mediator autentic, fiind singura româncă care a lucrat alături de profesorul Reuven Feuertein, care cu fiecare ocazie pa care o are vine cu mare dechidere și dorinta de a transmite cunoștințele dobândite tuturor specialiștilor, profesorilor și părinților din România ce își doresc să devină parteneri și mediatori în educația și dezvoltarea cognitivă și emoțională a copiilor lor.
Otilia Todor este președintele Asociației „Feuerstein- Deschideți mintea!” Braşov (http://feuerstein.ro/) și trainer acreditat de Institutul Feuerstein din Israel pentru programul FIE Standard, pe lângă aceasta, este și doctor în psihologie și decanul Facultății de Psihologie și Pedagogie din Brașov, va fi prezentă la curs în calitate de organizator.
Asociația „Feuerstein- Deschideți mintea!” promovează din anul 2006 în România metoda învățării mediate a lui Reuven Feuerstein. Printre activitățile asociației se numără diverse proiecte educaționale, naționale și internaționale prin care este demonstrată eficiența metodei Feuerstein în dezvoltarea autonomiei individului și a modului în care inteligența poate fi învățată.
„Programul de îmbogățire instrumentală este singurul program de instrumentare a învățării, iar când spun învățare mă refer la învățarea umană, mai exact la capacitatea individului de a face față provocărilor din viața reală! Pentru a deveni autonomi și independenți, capabili să se adapteze la schimbările rapide ale societății, copiii au nevoie să își dezvolte procesul de gândire, aptitudinile emoționale și competențele sociale, iar acestea se realizează prin stimularea flexibilității cerebrale. De multe ori, în calitate de părinți ne străduim să schimbăm permanent întâmplările, mai ales cele conflictuale din viața copiilor, ușurându-le astfel responsabilitățile, dar diminuându-le experiențele de învățare și dobândire a competențelor sociale și emoționale. Programul de îmbogățitre mediată Feuerstein lucrează la dezvoltarea acestor competențe, învâțăndu-l pe copil cum să nu fie un robot și să își analizeze fiecare situație și să decidă responsabil“, ne mărturisește Otilia Todor despre metoda folosită de peste 60 de ani în întreaga lume.