Proiect Educațional Naţional cu Participare Internaţională – Copii mai încrezători – Ediţia a III-a
Descrierea proiectului
Anul trecut am avut plăcerea să colaborăm cu 53 grădiniţe, mai mult de 80 de cadre didactice şi cu un număr de peste 800 de copii în cadrul proiectul “Copii mai încrezători”. După succesul de anul trecut al proiectului naţional cu participare internaţională “Copii mai increzători”, anul acesta revenim cu acesta îmbunătăţit cu sprijinul unor parteneri străini preocupaţi de tema dezvoltării socio-emoţionale la copii.
Proiectul educațional Copii mai încrezători își propune să dezvolte competențele socio-emoționale la copiii preșcolari și să încurajeze cadrele didactice în susținerea de activități de dezvoltare socio-emoțională în cadrul grădiniței. Motivația acestui proiect este susținută de rezultatele cercetărilor actuale care arată că un nivel ridicat al abilităților intelectuale nu este suficient pentru o bună adaptare a individului la mediu iar un nivel ridicat al abilităților socio-emoționale asigură indivizilor şanse mai mari să fie eficienți în ceea ce fac, să se accepte pe sine, să fie satisfăcuți de ceea ce întreprind şi să aibă succes în viaţă.
Obiectivele proiectului:
- Imbogatirea vocabularului socio-emoţional al prescolarilor
- Identificarea si etichetarea corecta a starilor emotionale proprii si ale celorlalti
- Dezvoltarea capacitaţii empatice
- Identificarea situaţiilor conflictuale si găsirea de soluţii alternative
- Acceptarea necondiţionata de sine şi a celorlalţi
Desfasurarea proiectului:
Proiectul este structurat in mai multe activitati:
Acest proiect este inițiat de Pro Cariere și se desfășoară în parteneriat cu Universitatea din Oradea, Casa Corpului Didactic Bihor, Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Asociatia Music as therapy, Centrul de pedagogie si anima’ie “Aventuri si Vise” – Budapesta
Perspectiva de dezvoltare:
Prin participarea la proiectul Copii mai încrezători, cadrele didactice vor fi încurajate să folosească cât mai multe tehnici de dezvoltarea a competențelor socio-emoționale în educarea copiilor, astfel ca mai târziu cei mici să prezinte atitudini mai încrezătoare, control al emoțiilor și abilități de comunicare eficiente.
Detaliile programului:
Participanţi: copii între 3-7 ani
Tipul programului: dezvoltare socio-emoţională, dezvoltarea încrederii în sine, autocunoaştere
Număr copii într-un grup: 5-30
Durată program: noiembrie 2013 – septembrie 2014
Durată întâlnire: 15-45 minute, în funcție de vârsta copiilor
Puteți vizualiza poze din editia trecuta a proiectului aici.
Contact
Larisa Cherechianu
E-mail: larisa.cherechianu@procariere.ro
Telefon: +40737.341547