Comunitatea de resurse
Materiale Conferința de Educație și Parenting, ediția II
- Pedagogia Waldorf
- Pedagogia Montessori
- Pedagogia Step by Step
- Învățarea mediată – metoda R. Feuerstein
prof. Florian Colceag: Acces platformă ”Învață să zbori”
Copii mai încrezători – Ghid de bune practici de dezvoltare socio-emoțională
Cartea de față își propune să aducă o colecție de materiale valoroase în sprijinul educației socio-emoționale a copiilor cu vârste între 2 și 10 ani, materiale corespunzătoare celei de a II-a ediții a proiectului. În partea inițială a acestui ghid puteți găsi informații despre teoria educației rațional-emotiv-comportamentale, care stă la baza educației sociale și emoționale, despre importanța învățării prin joc și experiențiere, cât și despre utilizarea muzicii în învățarea și dezvoltarea emoțională și socială a copiilor.
În partea a doua, veți găsi o colecție de planuri de activitate, planuri realizate în cadrul proiectului de cadrele didactice înscrise în proiect care au teme ca ”mai încrezători fără televizor” și planuri propuse de echipa Pro Cariere. Fiecare plan de activitate prezintă titlul activității, grupa la care s-a desfășurar, obiective, metode, mijloace și procedura. Am recurs la această structură comună a planurilor în vederea facilitării parcurgerii conținutului acestui material și luând ca model planurile de activitate ale unei binecunoscute personalități în educația socială și emoțională, Ann Vernon.
Prețul ghidului este de 23 lei.
Poveștile terapeutice vin să ne învețe!
Povestea terapeutică este o metodă prin care putem transmite copiilor anumite modele comportamentale şi valori morale şi putem înlătura anumite comportamente nedorite. Povestea în sine nu îi spune copilului ce să facă, cum să acţioneze, nici nu îl critică sau etichetează, ci îl ajută să se identifice cu personajele şi să trăiască alături de ele atât frământarile cauzate de problema ivită cât şi satisfacţia şi bucuria dată de găsirea soluţiei.
Acţionând oarecum indirect, povestea îl ajută pe copil să transpună soluţia din poveste în viaţa sa reală.
Prin poveste, copilul se identifică cu personajele şi reuşeşte mai uşor să îşi exprime trăirile. Astfel, prin această metodă se pot ameliora şi chiar trata probleme psihologice precum: fricile exagerate, timiditatea, dependenţa de părinţi şi refuzul de a se despărţi de aceştia, accesele de furie, enurezisul dar şi problemele legate de respectarea rutinelor ca şi: pregătirea pentru somn, luarea meselor, îmbrăcatul, spălatul mâinilor, mersul la grădiniţă, efectuarea temelor pentru acasă etc.
Nu orice poveste este terapeutică. Pentru a îndeplini această condiţie, povestea trebuie în primul rând să ajute, să modifice în bine, să creeze legături între informaţiile desprinse în scopul găsirii celei mai potrivite soluţii. O poveste terapeutică este cea care se potriveşte “ca o mănuşă” pe problema ascultătorului; este o poveste în care se trăieşte intens până în punctul în care se descoperă “cheia” în rezolvarea problemei. O poveste terapeutică este cea care ne arată că nu suntem singurii care avem dificultăţi zilnice, frici, nelinişti, întrebări sau nemulţumiri.
Pentru ca o poveste să fie terapeutică ea trebuie să tămăduiască, să aducă linişte şi chiar să-l facă fericit pe cel care o citeşte.
Cuprinsul cărții îl puteți găsi aici: Cuprins-Povestile terapeutice vin sa ne invete.pdf.
Prețul cărții este de 20 lei.
prof. Florian Colceag
Caracteristici psihologice ale copiilor cu tendinţe de abandon
Caracteristicile de bază ale personalitășii cuburi structurate
Dezvoltarea pe etape cu ajutorul educației
Factorii motivaționali pentru elevi
Harta mentală a caracteristicilor cognitiv-comportamentale
Inteligenţa socială şi arborele sefirotic
Motivarea către studiu a copiilor